Last van je onderrug? Met deze 7 oefeningen is je pijn in 7 minuten WEG!

Wist jij dat maar liefst 70% van alle Nederlanders wel eens last heeft van zijn/haar rug? Vaak gaat het hierbij om de onderrug, dit heeft meerdere oorzaken, meestal is je houding de boosdoener.

Als je verkeerd zit kunnen je spieren overbelast raken met als gevolg diverse klachten in je rug. Treur niet, je kunt hier makkelijk wat aan doen! Wij hebben 7 oefeningen voor jou op een rijtje gezet die je in slechts 7 minuten kunt doen. Je verlicht hiermee je pijn of laat de pijn zelfs helemaal verdwijnen.

Bekijk hieronder onze oefeningen. Als het nodig is overleg dan even met je fysiotherapeut welke oefeningen het beste zijn voor jouw rug. Heerlijk toch om van die nare pijn af te zijn!

1. Knie naar borstkas stretch.
Hou elk been gedurende 20 seconden vast, doe dit tweemaal voor elk been.

2. Hamstring stretch
Hou elk been gedurende 30 seconden vast, doe dit tweemaal voor elk been.

3. Ruggengraat stretch
Hou deze houding gedurende 20 seconden aan. Hierna doe je het aan de andere kant met de andere knie.

4. Heup stretch
Hou 30 seconden vast en dan herhalen met het andere been.

5. Piriformis stretch
Hou deze houding 30 seconden vast en herhaal met het andere been.

6. De quadriceps stretch
30 seconden, tweemaal elk been.

7.Volledige rug stretch.
Doe dit gedurende 30 seconden. Je bent nu klaar en je pijn is hopelijk al een stukje minder!

Ten slotte doe je deze rek en strekoefeningen gedurende 10 seconden aan beide kanten.