Meteen naar de inhoud
Home » 10 dingen die je ’s ochtends doet waardoor je ongewenst gewicht aankomt!

10 dingen die je ’s ochtends doet waardoor je ongewenst gewicht aankomt!

  • door

Heel veel mensen maken zich hier ’s ochtends schuldig aan, jij ook?

Iedereen weet dat gezond eten en veel bewegen van groot belang zijn voor een gezonde leefstijl en een goed figuur. Nu blijkt alleen ook dat je ochtendritueel invloed heeft op die extra rolletjes rond de heupen. Als jij je dag op een goede manier start zal dit weerspiegelen in je gezondheid en je figuur. Zeker het proberen waard dus. Dit zijn de dingen die je beter niet kan doen.

  • Genoeg slapen is belangrijk voor een gezonde leefstijl, helaas is teveel slapen juist weer slecht. Je kan dus het beste niet tot één uur in je nest blijven liggen op je vrije zaterdag. Teveel slaap zou namelijk kunnen zorgen voor een vergrote kans op diabetes en hartziekten. Plus, als je te vaak op die verleidelijke snooze-knop drukt zal je je moeten haasten, waardoor je geen tijd hebt voor je ontbijt.
  • Laat nou net dat ontbijt zo belangrijk zijn voor de start van je dag. Door die over te slaan geef je je metabolisme een onverdiende klap en ontneem je je lijf een hoop voordelen. Een ontbijtje zorgt namelijk voor een lagere hoeveelheid van het stresshormoon en zorgt het ervoor dat je de dag energiek kan beginnen. Juist door het ontbijt kan je een gezond eetpatroon veel makkelijker volhouden en laat je dat ene (pak) koekje(s) staan.
  • Het schijnt dat je minder snel aankomt als je jezelf dagelijks weegt. The Journal of Obesity heeft een studie gedaan en daaruit bleek dat mensen zichzelf ’s ochtends nadat ze naar de wc waren geweest (alle kleine beetjes helpen) over het algemeen meer gewicht verliezen dan mensen die dat niet doen. Pas wel op als je krachttraining doet. Spieren wegen meer dan vet, dus je kan in gewicht aankomen terwijl je eigenlijk slanker wordt.
  • Als jij gelijk je mobiel erbij pakt begin je de dag gelijk al verkeerd. Doordat je gelijk gestresst raakt door de dingen die je ziet. Gebruik die tijd liever om even rustig wakker te worden aan de ontbijttafel.
    • Dat mooie kokerrokje of die hele hoge hakken zien er misschien mooi uit, maar ze zijn niet comfortabel en daardoor weerhouden ze je ervan om eens een keer de trap te nemen in plaats van de lift of om even een wandeling te maken in je middagpauze. Als je deze kleding toch aan wil houden, doe dan een stel ballerina’s standaard in je tas.
    • Het is zo makkelijk om ’s ochtends even een broodje te smeren, maar dit zijn de verkeerde koolhydraten waardoor je snel aankomt. Vervang dit door havermout of Griekse yoghurt met vruchten. Heerlijk en voedzaam.
    • Mediteer eens wat vaker ’s ochtends. Dit klinkt heel zweverig, maar het helpt enorm om je stressniveau te verlagen. Ga eens rustig zitten en adem diep in en uit. Wat ook helpt is een lekker ontspannend muziekje op te zetten.
    • Rek je lichaam stukje bij stukje uit als je wakke wordt. Doe dit gelijkmatig en rustig. Dit zal je energielevel een enorme boost geven.
    • Doe die gordijnen eens open! Veel mensen maken zich klaar, terwijl de gordijnen dicht zitten en dit zorgt ervoor dat ze niet lekker wakker worden. Mocht je nou recht aangestaard worden door je overburen is daar heel handig troebel raamfolie voor te koop. Zo krijg je wel het licht, maar niet de inkijk.
    • Voordat je je kop koffie naar binnen slurpt is het raadzaam om eerst even een groot glas water te drinken. Dit helpt om de balans in je lichaam te behouden en het geeft je lichaam een goede start.

    Bron en beeld: remedy daily

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.