Meteen naar de inhoud
Home » 5 x Dit eten zorgt ervoor dat je minder honger hebt

5 x Dit eten zorgt ervoor dat je minder honger hebt

  • door

Dit voedsel remt je eetlust 

Wanneer je een paar kilo wilt afvallen, is het maar moeilijk om het begrip eten uit je hoofd te krijgen. Vaak denk je er dan nog meer aan dan normaal. Wat je kunt eten om het grommende monster in je maag te temmen? Kookfans zocht het voor je uit.

 

  • Rode peper. Niet iedereen is fan van de pittige rode groente, maar misschien is nu toch het moment aangebroken dat je eraan moet wennen. Uit onderzoek van Purdue University is gebleken dat rode peper je eetlust remt en je spijsvertering een boost geeft waardoor je meer calorieën verbrandt.
  • Mager vlees. Rommelt je maag? Dan kun je best een stukje mager vlees eten. Uit onderzoek dat werd gepubliceerd in the Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics blijkt dat mager vlees je cravings tegengaat. Een stukje kip of mager varkensvlees mag dus gewoon!
  • Zalm. Dit roze stukje vis bevat een hoog omega-3 gehalte waardoor je lang het idee hebt dat je vol zit. Maar niet alleen zalm is rijk aan dit stofje, ook tonijn, makreel en forel zijn vissen waarin veel omega-3 zit.
  • Amandelen. Heb je je lunch nog maar net achter de kiezen en kijkt je maag nu al uit naar het avondeten? Dan is een handje vol amandelen je beste vriend. Uit een onderzoek van the European Journal of Nutrition bleek dat dames die in de ochtend een handje amandelen aten een voller gevoel hadden dan vrouwen die dit niet deden.
  • Fenegriek thee. Je kent fenegriek misschien als iets wat in je kaas zit, maar je kunt het ook drinken als thee. Uit een klein Koreaans onderzoek in 2015 bleek dat vrouwen die dit drankje drinken daarna minder eten dan vrouwen die het niet hebben gedronken.

Bron: Women’s Health

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.