Militair dieet doet je tot 5 kilo afvallen in 1 week

Een militair dieet is in de eerste plaats bestemd voor al diegenen die in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk aan overgewicht willen verliezen. Met dit militair dieet is dit perfect mogelijk. Tot gemiddeld 5 kilo in amper 1 week.

Dit militair dieet staat ook bekend als het 3 dagen dieet. Tijdens deze periode eet je gezond maar krijg je een absoluut minimum aan calorieën naar binnen.

Is het wel een goed idee om je overgewicht definitief kwijt te spelen met een militair dieet en zijn er dan geen gezondere alternatieven?

Een militair dieet helpt je dus in de korst mogelijke tijd zoveel mogelijk afvallen. Volgens ons is dit de definitie van een crash dieet en daar stonden we nooit achter.

Zo’n crash dieet is als gevolg van zijn extreem karakter erg ongezond en niet efficiënt. Het is onmogelijk om zo’n dieet lang vol te houden. Na korte tijd herval je in je oude (lees ongezonde) leefgewoonten zodat de kilo’s er sneller weer aanvliegen dan je ze met het crash dieet verloor.

Zo weeg je al snel meer dan bij de start van je dieet en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Toch betekent dit niet dat het militair dieet niet nuttig kan zijn.

Met enkele aanpassingen maak je van dit militair dieet een gezond eetpatroon. En dat is nodig als je blijvend wilt afvallen zonder het gevreesde jojo effect.

Afvallen zonder jojo effect lukt niet met een dieet. Daar heb je een gezond eet- en leefpatroon voor nodig.

Waarom zou je dan een militair dieet volgen? Omdat er in een militair dieet ook aandacht gaat naar voldoende bewegen denken zij die iets aan hun overgewicht willen doen dat ze met dit dieet goed bezig zijn.

De resultaten die met dit dieet worden geboekt zijn slechts van erg korte duur.
Het overgewicht dat je op deze manier verliest betreft uitsluitend vocht en… spieren en geen opgeslagen lichaamsvet.

Als je je gezond streefgewicht wilt bereiken en behouden doe je niet aan spierafbouw, integendeel. Spieren helpen ons afvallen. Hoe groter je spiermassa hoe meer vet je verbrandt, zelfs als je slaapt. In een gezond eet- en leefpatroon kweek je dus meer spieren in plaats van ze af te bouwen

Toch is lang niet alles fout wat het militair dieet voorschrijft. Met enkele aanpassingen is het zelfs een uitstekende manier om af te vallen.

Dit mag je wel en niet doen in een militair dieet
In een militair dieet eet je de eerste drie dagen zo weinig mogelijk zodat je een minimum aan calorieën naar binnen krijgt. Uiteraard val je op deze manier razendsnel af.

Met het militair dieet loop je wel ernstig gevaar op een gebrek aan gezonde voedingsstoffen.

Met het militair dieet krijg je dagelijks maximaal tussen de 750 en 900 calorieën naar binnen.
In een normaal gezond voedingspatroon ligt deze limiet voor mannen op gemiddeld 2500 en voor vrouwen op 2000 calorieën.

Lees verder op de volgende pagina: