Meteen naar de inhoud
Home » Slechts 8 minuten per dag deze oefeningen doen en kijk maar eens naar de verbluffende resultaten

Slechts 8 minuten per dag deze oefeningen doen en kijk maar eens naar de verbluffende resultaten

  • door

Het is nooit te vroeg om met oefeningen te beginnen. Al is het winter of bijna zomer, deze oefeningen kan je gewoon thuis doen en kost niet zo heel veel tijd. In slechts 8 minuten per dag kan je in 30 dagen weer super fit worden. Doe iedere oefening slechts 30 seconden iedere dag. Je zult al snel verbluffend resultaat zien.

1. Jumping jacks
Het eerste wat je moet doen is opwarmen. Jumping jacks zijn hier zeer geschikt voor omdat je al je spieren hiermee activeert en je bloedcirculatie komt op gang. 30 seconden jumping jacks doen en je bent klaar om te beginnen.

2. Stap op een stoel
Deze oefening versterkt je hamstrings en je kuiten en je billen komen in vorm. Ga voor een stoel staan en neem een grote stap op de stoel. Herhaal dit met het andere been.

3. Push-ups
De klassieke workout. 30 seconden push ups zal heel wat van je vergen. Zorg ervoor dat je een juiste houding aanneemt als je op en neer bewegingen maakt. Hou je rug recht en probeer vanuit je triceps en borst te werken. Vergeet niet je buikspieren en rug aan te spannen.

4. Muur squats
Dit is een uitstekende oefening voor zowel je uithoudingsvermogen en je hamstrings. Ga voor een muur staan met je rug naar de muur. Zak langzaam naar beneden totdat je hamstrings in een hoek van 90° zijn met de vloer. Druk nu tegen de muur met behulp van je rug en je benen.

5. Sit-ups
De welbekende sit-ups. Zorg ervoor dat je niet aan je nek trekt en gebruik je buikspieren en niet je rug. Raak je oren lichtjes aan en blijf altijd naar het plafond kijken.

Dit is een andere bekende oefening van de sportschool. Sta met je voeren op schouderlengte. Hou je rug recht en zak langzaam met je bovenlichaam naar benden en buig je knieën. Hou je gewicht op je hielen terwijl je dit doet. Het is net alsof je wilt gaan zitten op een denkbeeldige doos. Een fantastische oefening voor benen en buikspieren.

7. Planken
De belangrijkste oefening voor een goed getrainde bovenlichaam. Ga plat liggen met je buik op de vloer, gebruik dan je tenen en je onderarmen en duw jezelf omhoog als een plank en hou je rug recht. Als je dit nog geen 30 seconden volhoudt dan is het geen probleem, je doet het zo lang je kunt.

8. Push-up side plank
Dit is een goede oefening voor je triceps, borst, rug en buikspieren. Begin met een normale push-up en als je bijna boven bent draai je je bovenlichaam naar een kant en reikt met je hand richting het plafond. Doe daarna de andere kant.

9. Lunges
Perfecte oefening om je heupen, kuiten en hamstrings te trainen. Sta met rechte rug en plaats je voeten p schouderbreedte. Neem nu een grote stap naar voren totdat je voorste been als een hoek van 90° op de vloer staat. Doe dan je been terug en herhaal het proces met je andere been.

10. Tricep dip
Deze oefening is geschikt voor het trainen van je onderarmen. Steun met beide handen op de zitting van een stoel en laat je dan langzaam zakken naar beneden, maar blijf op je armen leunen. Kom dan weer naar boven. Herhaal dit 30 seconden lang.

11. Plank met een arm
Nu is het tijd om te werken aan je schuine buikspieren. Ga op je zij liggen. Duw jezelf met je onderste arm naar boven. Je lichaam blijft in een rechte positie en je voeten blijven naast elkaar. Na 30 seconden neem je een korte pauze en dan is het tijd voor de andere kant. Je bent bijna klaar.

12. Op de plaats rennen
Een oefening voor je hele lichaam, zoek een ruimte waar je ruimte hebt en begin met lopen op de plaats. Buig je knieën goed en til je benen zo hoog mogelijk op. Je zal snel merken dat deze oefening veel vergt van je benen en je uithoudingsvermogen. Doe dit 30 seconden en daarna heb je een pauze verdiend.

Als je deze oefeningen iedere dag doet dan voel je je beter en je zult in 30 dagen zeker een verandering in je lichaam zien. Natuurlijk is het belangrijk om gezond te eten. Mocht je enige pijnlijkheden ondervinden tijdens de oefeningen, is het raadzaam om een arts te bezoeken. Voor de fanatieke sporters onder ons is het misschien handig om de oefeningen 2 keer 30 seconden te doen in plaats van 30 seconden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.